" În primul rând, este vorba de experienţa extraordinară de a lucra cu Natalia Pancec, o violonistă a cărei măiestrie instrumentală este depăşită poate doar de sensibilitatea sa. "
Testimonial
Dan Vasilescu
"De mai bine de un sfert de secol trăiesc bucuria unei experiențe muzicale unice în compania sunetului de vioară inconfundabil al Nataliei. Îl recunoști oricând, chiar și cu ochii închiși."
Testimonial
Maran Andrada Ingrid, poetă
"O violonista magică precum o pasăre măiastră. Atunci când concerteaza marea compune o simfonie astrală.O artistă ce îmbină emoția cu profesionalismul."
Cronică - Revista Actualitatea Muzicală
Carmen MANEA
"În 29 august 2020, la Casa Artelor Dinu Lipatti din
Bucureşti a fost programat un eveniment artistic open air, în
care publicul a avut ocazia să asculte muzică românească
de cea mai bună calitate; protagonistele recitalului,
violonista Natalia Pancec şi pianista Adriana Toacsen, au
realizat un periplu fascinant în muzica secolului al XX-lea
şi în creaţia unor apreciaţi compozitori contemporani...."
"Programul a continuat cu Hora staccato de Grigoraş
Dinicu, în care Natalia Pancec (secondată de pianista
Adriana Toacsen) a făcut dovada virtuozităţii sale
instrumentale, dezvăluind în egală măsură bucuria de a
cânta cu patos şi fantezie o bijuterie muzicală de insipraţie
folclorică. Într-un alt registru s-a desfăşurat excelenta
interpretare a duo-ului în următoarea lucrare din recital:
Imprompu Concertant pentru vioară şi pian de George
Enescu, creaţie de nobilă melodicitate, care se numără
printre preferinţele muzicieilor şi ale publicului de
pretutindeni. Am admirat prestaţia artistică de înalt nivel,
remarcabilă prin muzicalitate, naturaleţe, creativitate, prin
rafinament sonor şi expresiv, prin diversitate dinamică şi
agogică. ..."
"În continuare, violonista Natalia Pancec
(acompaniată la pian de Adriana Toacsen) a oferit
publicului un dar muzical nepreţuit: îndrăgita lucrare Ciocârlia, într-o variantă strălucitoare, plină de vervă, de
farmec şi exuberanţă. Lucrarea constituie o perlă a
folclorului românesc, pe care violoniştii o abordează cu
aplomb şi cu dorinţa de a realiza noi versiuni interpretative.
Am perceput acest lucru în recitalul de a Casa Lipatti, unde
a fost prezentată o variantă cuceritoare, plină de elan şi
prospeţime. ..."
"În încheierea recitalului am ascultat Sonatina pentru
vioară şi pian de Tiberiu Olah, creaţie camerală
reprezentativă a secolului XX, care sintetizează
particularităţile stilului compozitorului şi valorifică
măiestria interpreţilor. În abordarea dificilei lucrări, Natalia
Pancec şi Adriana Toacsen au utilizat un întreg arsenal de
miloace de exprimare instrumentală; prestaţia artistică
excelentă a stat sub semnul profesionalismului, al
omogenităţii şi al densităţii semantice. ..."